Nieuwsbrief
Hoe Logo Limburg projecten opzet voor de meest kwetsbaren in onze maatschappij
Gezond Ge(s)maakt
Ouders in kwetsbare situaties, die bovendien de Nederlandse taal niet altijd machtig zijn, kennis bijbrengen over gezonde voeding. Dat was het vraagstuk dat op tafel lag bij SAAMO, een organisatie die onder andere cursussen organiseert voor deze doelgroep.
Bestaande methodieken volstonden niet dus gingen het Logo aan de slag. Het resultaat: 'Gezond Ge(s)maakt', een toolbox waarmee elke begeleider, ook zonder kennis over gezonde voeding, aan de slag kan.
Hoe dit zo'n succes werd dat de methodiek in heel Vlaanderen werd uitgerold, lees je in onderstaand artikel.
Een BLIK op de bevolkingsonderzoeken naar kanker
Hoe kunnen we mensen bereiken die nog niet deelnemen aan de bevolkingsonderzoeken? Een vraag die het Logo in Limburg graag wilde beantwoorden. En zo ontstond 'BLIK', een communityproject dat ze samen met het Centrum voor Kankeropsporing op poten zette.
BLIK is de afkorting van Betrokken, Lokaal, Inclusief en Krachtig. Het succesverhaal van dit project, lees je in dit artikel:
Dit artikel is een onderdeel van het Logozine, het magazine van de Vlaamse Logo's.