Nieuwsbrief
← Vorige
Warme William-campagne
Warme William is gestart als mascotte van Warme Steden, maar is intussen uitgegroeid tot een Vlaamse campagne van het Fonds GavoorGeluk met MNM als mediapartner.
Warme William is een grote blauwe beer die iedereen uitnodigt om te vertellen wat er scheelt en die graag een luisterend oor aanbiedt.
Iedereen zit wel eens wat minder goed in zijn vel. Dan is het fijn als er een Warme William voor je klaarstaat. Een Warme William is iemand die oprecht aandacht heeft voor die ander. Iedereen kan er dus één zijn.
Warme William app
Het Fonds GavoorGeluk ontwikkelde samen met Oona Wyns van Peers Support een app voor jongeren waarmee ze hun kwetsbaarheden leren uiten, maar ook leren om anderen te ondersteunen.
Via de Warme William app kan je luisteren naar podcasts van bekende Vlamingen, zoals Nora Gharib, Kamal Kharmach en vele anderen. Zij vertellen over de Warme Williams in hun leven en hoe zij zelf trachten anderen bij te staan.
Soko
Samen met Marc De Bel heeft het Fonds GavoorGeluk het boek 'Soko' uitgebracht. Dit ontroerende verhaal gaat over de kracht van vriendschap bij het verwerken van een groot verlies en is gericht op kinderen tussen de 4 en 7 jaar oud. Dit boek is geschikt om zowel thuis te lezen als om in de klas te gebruiken met behulp van de bijbehorende lesmap.
Meer info over dit project vind je via deze link.
#binnenstebuiten
Het is niet altijd gemakkelijk om emoties uit te spreken, maar het is wel belangrijk om ze te uiten. Daarom heeft het Fonds GavoorGeluk de 'Binnenstebuiten' campagne ontwikkeld, die kinderen en jongeren aanmoedigt om op een creatieve manier hun emoties te uiten wanneer spreken niet lukt. Met behulp van de bijbehorende lesmap kunnen leraren hun leerlingen aanmoedigen om hun emoties te uiten door middel van zang, kunst, dans of poëzie.
Meer info over dit project vind je via deze link.
Voor wie?
Kinderen en jongeren tot 24 jaar.
Wie kan aan de slag met de Warme William campagne?
Lokale besturen, scholen, verenigingen die werken met jongeren…
Waarom?
1 op 5 jongeren geeft aan zich niet goed in zijn vel te voelen. Warme William maakt aan hen duidelijk dat het uiten van gevoelens kan opluchten. Als je praat met anderen voel je je minder eenzaam, angstig of verdrietig. Jongeren hebben nood aan verbondenheid.
4 op 5 jongeren zitten wel goed in hun vel. Aan hen vragen we dus meer te luisteren en er te zijn voor een ander. En op die manier een ‘Warme William’ te zijn voor elkaar.
Warme William is een grote blauwe beer die iedereen uitnodigt om te vertellen wat er scheelt en die graag een luisterend oor aanbiedt.