Nieuwsbrief
← Vorige
Opleiding motiverende gespreksvoering
Word jij als gezondheids- of welzijnswerker geconfronteerd met cliënten waarbij gedragsverandering nodig is? Wil je leren hoe je hen aanzet tot echte verandering? Tijdens de opleiding motiverende gespreksvoering leer je een cliëntgerichte, directieve gespreksstijl gebruiken. Zo versterk je de intrinsieke motivatie van je cliënt om zijn of haar gedrag te veranderen. Dat doe je door ambivalentie te verkennen en op te lossen.
Uit het werkveld blijkt een grote nood aan kortdurende trainingen over motiverende gesprekstechnieken toegepast op gezondheidsproblemen. Dankzij deze opleiding sta je straks steviger in je schoenen om je cliënten het gewenste gedrag te doen stellen.
Voor wie?
Huisartsen, apothekers, maatschappelijk werkers ... Iedereen die werkzaam is in de gezondheids- of welzijnssector
Wie kan de opleiding motiverende gespreksvoering organiseren?
Organisaties werkzaam in de gezondheids- en welzijnssector
Praktisch
- Jij zorgt voor de locatie en een groep van minimum 15 deelnemers
- De opleiding duurt 2,5 uur
- De kostprijs hangt af van de sector waarin je werkt.